Regulamin Rekolekcji Ruchu Światło-Życie Diecezji Pelplińskiej organizowanych w dniach (dalej: „Regulamin”)

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE 

1. Organizatorem Rekolekcji Ruchu Światło-Życie Diecezji Pelplińskiej w dniach 20 lipca – 5 sierpnia 2021 r. (dalej: „Rekolekcji”) jest Diecezja Pelplińska (dalej: „Organizator”).  Program Rekolekcji realizuje przez swoich Przedstawicieli (moderatorów i animatorów  Ruchu Światło-Życie), którzy pełnią właściwe im funkcje kierowników i wychowawców  (dalej: „Przedstawicieli”), zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami. 

2. Rekolekcje zawierają elementy formacji chrześcijańskiej i zakładają udział wszystkich  uczestników w spotkaniach formacyjnych, codziennej modlitwie, Mszach Świętych i  innych nabożeństwach. 

3. Uczestnik zostaje zaznajomiony z niniejszym Regulaminem najpóźniej w dniu przyjazdu na  Rekolekcje

a. Organizator zastrzega sobie prawo takiego przedłożenia całej treści tego  Regulaminu i wszystkich pozostałych regulaminów, które dostosowane będzie do  możliwości poznawczych, percepcyjnych i intelektualnych uczestników. 

b. Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzenia dodatkowych regulaminów,  których celem będzie zapewnienie bezpieczeństwa uczestników i właściwego  przebiegu Rekolekcji

4. Przedstawiciele Organizatora przyjmują uczestnika na Rekolekcje w dniu przyjazdu,  przejmując jednocześnie nad nim właściwą opiekę, co zostaje potwierdzone na piśmie w  dwóch jednogłośnie brzmiących egzemplarzach. 

5. Uczestnik pozostaje pod czujną opieką Przedstawicieli Organizatora do chwili przekazania  uczestnika rodzicom/opiekunom prawnym, co zostaje potwierdzone na piśmie w dwóch  jednogłośnie brzmiących egzemplarzach, o ile nie zachodzi sytuacja o której mowa w pkt.  30. i/lub 32. niniejszego Regulaminu

6. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w planie dnia.

II. OBOWIĄZKI UCZESTNIKA 

7. Uczestnik Rekolekcji zobowiązany jest: 

a. Stosować się do przepisów bezpieczeństwa, regulaminów i harmonogramu dnia  obowiązujących w obiekcie zakwaterowania oraz w miejscach realizacji programu  (m.in. przepisów przeciwpożarowych, poruszania się po drogach publicznych, ciszy  nocnej, z udostępnionych pomieszczeń i sprzętów), z którymi uczestnik zostaje  zapoznany po rozpoczęciu Rekolekcji

b. Stosować się do poleceń kierownika, wychowawców (animatorów i moderatorów)  i wyznaczonych instruktorów. 

c. Punktualnie stawiać się na punktach programu przewidzianych planem dnia  i aktywnie w nich uczestniczyć. 

▪ Obecność na wszystkich zajęciach jest obowiązkowa. 

▪ Niemożność wzięcia udziału w zajęciach należy zgłosić u wychowawcy  (animatora/moderatora). 

d. Dbać o czystość i porządek oraz o powierzone mienie i używać go zgodnie z jego  przeznaczeniem. 

e. Odnosić się z szacunkiem do uczestników, wychowawców i innych osób. 

f. Zachowywać się zgodnie z katolickimi obyczajami i zasadami obowiązującymi na  Rekolekcjach

g. Informować wychowawców (animatorów i moderatorów) o każdej chorobie lub  złym samopoczuciu. 

h. Zgłaszać wychowawcy (animatorowi lub moderatorowi) wszelkie zauważone  nieprawidłowości, szczególnie zagrożenia dla zdrowia lub życia. 

i. Dbać o higienę, schludny i adekwatny do warunków atmosferycznych i sytuacji  wygląd. 

▪ Podczas Mszy Świętej uczestnicy zobowiązani są do noszenia długich  spodni (innych niż dresowe, joggery, baggy, leginsy itp.) lub  sukienki/spódnicy, której długość pozwala na zakrycie kolan; koszul,  koszulek, sukienek, garsonek lub innych części garderoby pozwalających na  zakrycie ramion oraz właściwego, schludnie wyglądającego obuwia.

III. ZAKAZY OBOWIĄZUJĄCE UCZESTNIKA 

8. Podczas trwania Rekolekcji obowiązuje bezwzględny zakaz: 

a. posiadania oraz picia alkoholu, 

b. posiadania oraz palenia lub zażywania tytoniu (w dowolnej formie) i wyrobów  nikotynowych, 

c. posiadania oraz zażywania środków odurzających, pobudzających oraz innych  substancji psychoaktywnych i zmieniających świadomość. 

9. Uczestnicy nie mogą bez zgody wychowawców (animatorów i moderatorów) oddalać się z  terenu zakwaterowania oraz miejsca prowadzenia zajęć. 

10. Uczestnikom nie wolno poruszać się po pomieszczeniach, które Organizator wyłączył spod  użytkowania, celem zagwarantowania uczestnikom bezpieczeństwa. 

11. Uczestnikom nie wolno podczas wypoczynku spożywać napojów i żywności, co do których  można żywić obawę o narażenie na niekorzystne skutki takiego spożycia. 

12. Zabronione jest używanie telefonów komórkowych, tabletów, komputerów i innych  urządzeń elektronicznych podczas zajęć i bez zgody wychowawcy. 

a. Sprzęt taki, używany bez zgody wychowawcy, zostanie zabezpieczony przez  Przedstawicieli Organizatora i zwrócony w dniu wyjazdu z Rekolekcji

IV. PANDEMIA KORONAWIRUSA 

13. Organizator zobowiązany jest przygotować i zapoznać swoim Przedstawicieli z procedurą  postępowania na wypadek podejrzenia zakażenia koronawirusem lub zachorowania na  COVID-19 zgodnie z zaleceniami Głównego Inspektora Sanitarnego. 

14. Dojazd na miejsce Rekolekcji powinien odbywać się w formie dojazdu własnego lub  transportem zorganizowanym (także transportem publicznym) zgodnie z obowiązującymi  przepisami, w których mowa o ograniczeniach. 

15. W dniu przyjazdu rodzice/opiekunowie prawni dziecka poświadczają w pisemnym  oświadczeniu o braku u uczestnika Rekolekcji infekcji oraz objawów chorobowych  sugerujących chorobę zakaźną, jednocześnie zobowiązując się do przestrzegania zasad  określonych osobnym regulaminem. 

16. Uczestnik Rekolekcji przygotowany jest do stosowania się do wytycznych i regulaminów  uczestnictwa związanych z zachowaniem dystansu społecznego (co najmniej 2 m) oraz  przestrzeganiem wzmożonych zasad higieny. 

17. Wymaga się od Przedstawicieli oraz uczestników Rekolekcji regularnego i dokładnego  mycia rąk wodą z mydłem oraz dezynfekowania ich środkiem do dezynfekcji. 

18. Organizator zapewnia stałą obecność pielęgniarki lub możliwość natychmiastowej  3 

konsultacji z pielęgniarką, ratownikiem medycznym lub lekarzem.

V. KONTAKT 

19. Czas używania telefonów komórkowych oraz innych urządzeń elektronicznych określa  każdorazowo plan dnia. 

20. Ze względu na dobro dzieci i właściwość prowadzonych zajęć, wynikających z programu  rekolekcyjnego, prosimy o telefonowanie do uczestników wyłącznie w godzinach  wyznaczonych w planie dnia. 

21. Problemy zgłaszane telefonicznie przez dzieci prosimy konfrontować z wychowawcą. 22. W każdym czasie rodzice/opiekunowie prawni w sprawach pilnych mogą kontaktować się  telefonicznie z wychowawcami, a w następnej kolejności, w sprawach bardzo ważnych, z  kierownikiem. Dane teleadresowe moderatorów i animatorów otrzymują  rodzice/opiekunowie drogą elektroniczną i/lub telefoniczną (emailem i/lub SMS-em) na  podany adres/numer telefonu przed rozpoczęciem Rekolekcji

VI. PRZEDMIOTY WARTOŚCIOWE 

23. Uczestnicy zabierają ze sobą wartościowe przedmioty (tj. telefony komórkowe, pieniądze,  sprzęt elektroniczny, aparaty fotograficzne, dokumenty etc.) wyłącznie na własną  odpowiedzialność. 

24. Przedstawiciele Organizatora mogą przyjąć w depozyt przedmioty wskazane przez  rodzica/opiekuna prawnego i/lub od0dane przez uczestnika Rekolekcji za pisemnym  potwierdzeniem. 

a. Przedstawiciel Organizatora zobowiązany jest do prowadzenia rejestru  przedmiotów oddanych w depozyt i notowania wypadków wydawania  przedmiotów z depozytu. 

25. W przypadku zaginięcia rzeczy niezłożonych w depozyt Organizator i jego Przedstawiciele nie ponoszą za nie odpowiedzialności. 

26. Organizator oraz jego Przedstawiciele nie ponoszą odpowiedzialności za kradzieże,  zniszczenia lub zgubienia rzeczy cennych i wartościowych (w szczególności dotyczy to  urządzeń elektronicznych, aparatów telefonicznych i fotograficznych, odtwarzaczy  muzyki, gier, pieniędzy, dokumentów itp.). 

VII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ MATERIALNA UCZESTNIKA 

27. Uczestnik (lub jego rodzice/opiekunowie prawni) ponosi odpowiedzialność finansową za  szkody wyrządzone przez niego w miejscu pobytu w czasie trwania Rekolekcji.

VIII.SANKCJE 

28. W stosunku do uczestników nieprzestrzegających zasad objętych Regulaminem  Organizator Rekolekcji i jego Przedstawiciele zastrzegają sobie prawo do zastosowania,  odpowiednich do przewinienia, środków dyscyplinujących i karnych takich jak: 

a. upomnienie, 

b. powiadomienie rodziców, 

c. powiadomienie szkoły, 

d. skreślenie z listy uczestników Rekolekcji

e. skierowanie do organów państwowych zawiadomienia o wykroczeniu lub  zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa. 

29. Dyscyplinarne skreślenie z listy uczestników Rekolekcji może nastąpić za poważne  naruszenie niniejszego Regulaminu, a w szczególności: 

a. posiadanie lub picie alkoholu, 

b. posiadanie lub palenie/zażywanie tytoniu/wyrobów nikotynowych, 

c. posiadanie lub zażywanie środków odurzających/pobudzających, 

d. posiadanie lub zażywanie środków psychoaktywnych i/lub zmieniających  świadomość, 

e. sprowadzenie zagrożenia dla bezpieczeństwa własnego lub innych uczestników  Rekolekcji

30. Dyscyplinarne skreślenie z listy uczestników jest jednoznaczne z brakiem zwrotu kosztów. a. W takim wypadku osoba odpowiedzialna za uczestnika (rodzic lub opiekun prawny) zobowiązana jest odebrać dziecko z miejsca pobytu w ciągu 12 godzin. W  przypadku nieodebrania skreślonego z listy uczestnika Organizator zastrzega sobie  prawo do przekazania nieletniego pod opiekę Policji zgodnie z polskim prawem. 

IX. OPIEKA 

31. Organizator zapewnia uczestnikom Rekolekcji właściwą opiekę od momentu przejęcia ich  od rodziców/opiekunów prawnych do czasu ponownego ich przekazania.  

a. Rodzic jest zobowiązany do osobistego odbioru dziecka bądź też do pisemnego  upoważnienia osoby odbierającej dziecko z Rekolekcji (w sposób umożliwiający  wylegitymowanie osoby upoważnionej). 

b. Przekazanie opieki nad niepełnoletnim uczestnikiem odbywa się na zasadach  określonych w pkt. 4. i 5. Regulaminu

c. W przypadku pełnoletnich uczestników Rekolekcji Organizator zapewnia mu opiekę  5 

w czasie od przyjęcia na Rekolekcje do momentu ich zakończenia.

32. W przypadku przyjazdu rodzica/opiekuna prawnego na Rekolekcje lub wcześniejszego  odbioru dziecka z Rekolekcji przekazywanie dzieci pod opiekę rodzica/opiekuna prawnego  odbywa się za pisemnym potwierdzeniem. 

X. POSTANOWIENIA KOŃCOWE 

33. Niniejszy Regulamin obowiązuje wszystkich przyjętych na Rekolekcje uczestników w czasie  trwania Rekolekcji oraz wiąże osoby zakwalifikowane na rekolekcje, ich  rodziców/opiekunów prawnych i inne osoby w nim wymienione na 14 dni przed  rozpoczęciem Rekolekcji. 

34. Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzenia zmian w Regulaminie, o czym  każdorazowo zobowiązany jest powiadomić uczestników oraz ich rodziców/opiekunów prawnych. Pelplin, 23.03.2021r.

MODERATOR DIAKONII OAZ REKOLEKCYJNYCH
Ruchu Światło-Życie Diecezji Pelplińskiej